Scoala Altfel
De ce este acest program potrivit pentru Şcoala altfel?
– interacţiunea va facilita învăţarea printr-o metodă plăcută şi interactivă, despre responsabilitatea socială, protejarea mediului;
– dezvoltarea inteligenţei emoţionale;
– îmbunătățirea gradului de socializare, dezvoltarea abilităților sociale și de comunicare;
– creșterea nivelului de activitate;
– dezvoltarea abilităților de îngrijire și responsabilizarea beneficiarului crescând nivelul de autonomie;
– oportunitatea de recreere, relaxare și interacțiuni pozitive;
– promovarea unei atitudini pozitive și respect față de natură și ființele vii;
– scăderea nivelului de stres și anxietate.
Ce spun studiile:
- Diminuarea stresului
– este suficient să privim câinele când se joacă, să-l mângâiem sau să-l luăm în brațe şi nivelul de stres se micşorează, iar treptat starea de bine şi de relaxare se instalează în aproximativ 15 – 21 de minute. În interacțiunea şi contactul cu animalul de companie, nivelul cortizolului din organismul nostru scade, în timp ce nivelul serotoninei şi al dopaminei creşte.
– Cortizolul este un hormon asociat stresului, serotonina este hormonul responsabil cu starea de bine, iar dopamina este hormonul asociat plăcerii. Insuficienţa serotoninei în organism este motivul pentru care ne simţim deprimati, irascibili, sau avem insomnii.
– dezvoltarea psiho-emoțională – alături de un câine se dobândesc mai ușor: responsabilitatea, respectul, compasiunea, empatia, prietenia;
– Învață mai uşor cum să socializeze şi să comunice eficient;
– Copiii care trăiesc alături de câini se îmbolnăvesc mai rar; - Hormonii de ataşament
– Din interacţiunea om – animal de companie, atât în organismul uman, cât şi în cel al patrupedului, nivelului oxitocinei creşte. Oxitocina este un hormon asociat ataşamentului, cu rol în consolidarea sentimentul de iubire şi de întărire a relaţiei de ataşament; - Implicarea şi responsabilizarea în îngrijirea animalului de companie ne inoculează un puternic sentiment al utilităţii, cu efecte benefice pentru sănatătea noastră psihică;
- Susţinere în educaţia şcolară – Animalele de companie sunt prieteni care ascultă cu interes poveşti citite sau relatate de copii. Citind unui animal copiii se distrează, socializează, îşi exersează fluenţa şi îşi îmbogăţesc vocabularul.
…lista nu se opreşte aici.
Profesorii și învățătorii sunt elemente cheie în acest program, cei care stabilesc programul activităților, pe baza propunerilor venite din partea părinților și elevilor. Este important ca activitățile alese să aibă, pe lângă partea educativă, și o parte distractivă, informală.
Pentru informații suplimentare vă rugăm să ne contactați:
Președinte Asociația Therapy Dogs Ghitu Flavia – 0742 99 22 10
facebook sau email: centrultia@gmail.com